Sprawdzone sposoby na stres

Szybkie tempo życia, brak wystarczającej ilości snu oraz czasu na relaks – wszystko to może przyczyniać się do zmniejszenia odporności na stres. W związku z tym, że wyeliminowanie go z codziennego życia nie jest możliwe, należy znaleźć sposoby, dzięki którym łatwiej będzie z nim walczyć.

Jakie mogą być skutki stresu?

Podatność na stres zależy od różnych czynników. Na pewno duże znaczenie ma rodzaj osobowości czy aktualna sytuacja osobista i zawodowa. W związku z tym niektóre osoby tracą równowagę psychiczną tylko wtedy, gdy dochodzi do bardzo poważnych i negatywnych zmian w ich życiu. Przyczyną stresu może być rozwód, utrata pracy, choroba czy śmierć bliskiej osoby. Jednak bywa również tak, że na stabilność emocjonalną wpływają sprawy, które obiektywnie nie sprawiają wrażenia poważnych problemów. Ostatecznie w niektórych przypadkach dochodzi do tego, że stres odczuwany jest właściwie przez cały czas.

Nieduży i krótkotrwały stres może działać mobilizująco. Jednak jeśli nieprzyjemny stan napięcia utrzymuje się zbyt długo, wówczas ma to negatywne konsekwencje dla ogólnego samopoczucia oraz zdrowia. Pojawiają się takie objawy jak ciągły niepokój i zdenerwowanie, rozkojarzenie, bezsenność, nieprzychylne nastawienie do innych, a w końcu można popaść nawet w nerwicę lub depresję. Żeby do tego nie dopuścić, trzeba odpowiednio wcześnie zacząć stosować sposoby, które redukują stres.

W tym dziale  Właściwości masła shea. Dowiedz się, na co działa najlepiej

 

Jakie metody i środki pomagają radzić sobie ze stresem?

Stan emocjonalny uzależniony jest między innymi od aktualnej kondycji fizycznej. Dlatego kiedy spada odporność na stres, należy przyjrzeć się swojej diecie, a także zastanowić się jak zwiększyć ilość czasu przeznaczonego na sen oraz uprawianie sportu. Oprócz tego można nauczyć się kilku ćwiczeń relaksacyjnych i regularnie je powtarzać. Jednocześnie należy unikać wszelkiego rodzaju używek.

Warto postarać się mądrze gospodarować swoim czasem i w wyznaczonych godzinach pracować tak wydajnie, jak to możliwe, ale za to potem pozwolić sobie na relaks. Jego forma powinna być uzależniona od upodobań indywidualnych. W eliminowaniu stresu zwykle dobrze sprawdzają się przyjemny seans filmowy, ciepła kąpiel, masaż, spacer, czytanie książek czy słuchanie muzyki. Bardzo pomocne bywa wsparcie bliskich – rozmowa z przyjacielem, romantyczna kolacja czy weekend spędzony z rodziną.

Niezłym pomysłem jest też przyjmowanie ziół, które działają uspokajająco i poprawiają samopoczucie. Filiżanka naparu z melisy może pomóc po trudnej rozmowie lub ułatwić zaśnięcie. Jednak bardziej praktyczne i skuteczne jest zażywanie suplementów diety w formie tabletek. Jednym ze skuteczniejszych produktów jest Positivum.

 

Jak działa Positivum?

Jeżeli napięcie nerwowe odczuwane jest od pewnego czasu, to złagodzenie tego stanu również musi chwilę potrwać. Właśnie wtedy bardzo dobrze sprawdzi się preparat Positivum. Nie ma żadnych przeciwskazań, żeby przyjmować go tak długo, jak jest to potrzebne, gdyż nie uzależnia. W związku z tym, że ma postać tabletek, można go wszędzie zabrać i łatwo przyjąć, co zresztą zalecane jest 3 razy dziennie. W efekcie problemy nie przytłaczają już tak bardzo, a codzienne sprawy przestają wywoływać napięcie nerwowe. Na dodatek w końcu można się wyspać.

W tym dziale  Jak oczyścić organizm z toksyn?

Co sprawia, że Positivum tak skutecznie uspakaja? W jego składzie znajduje się wyciąg z melisy, szyszek chmielu oraz krokusa uprawnego. Każdy z tych składników wykazuje się pozytywnym wpływem na układ nerwowy oraz samopoczucie, a dzięki ich połączeniu efekt ten zostaje jeszcze wzmocniony.